23 Şubat 2010 Salı

Deformasyona uğrayan BARBİE (2)















Sevgili arkadaşlar, geçen yazımda BARBİE Masa Notluğu yapmıştım. Bu çalışmam da sizlere evde rahatlıkla yapabileceğimizi BARBİE TAKI ASKILIĞI göstermek istedim.

Malzemeleri satın almadım. Elimde olanları kullandım.
1.HUNİ (Küçük boy)
2.Tel kıyafet askısı
3.Seten alçı 1TL. bunu aldım :(
4.Yumuşak kıvrılmaya müsait 0.9 luk tel
5. Emaye Spray Boya (isteğe bağlı)
6.Kıyafet için elimizde olan herhangi bir kumaş.
7.Aksesuar olarakta kullanacağımız payet taşlar.

Yapılışı:
Ayak bölümü:
Evimizde olan Huni :) ayak kısmında kullanıyoruz.(Alçı ile içine dolgu oluşturuyoruz.)
Kulladığımız bir tel sakıyla(Kıyafet askısı) bir çubuk kesip seten alçıyla dolgu yaptığımız HUNİ'ye batırıyoruz.Bu bizim ayağımız oluyor.( 4 saat beklemesi gerekir alçının kuruması için)

Gövde:
Barbienin gövdesini dikkatli bir şekilde ikiye ayırıp alçı ıle dolgu yapıyor kol, bacak ve boyun olan bölümlere tel çubuk ile yuva açıyoruz.İki kısmı birbirne lastikle bağlayıp kurumaya bırakıyoruz.( Kuruma esnasında tel çubukları çeviriyoruz ki çubuklar yapışmasın )
Kol ve askının yapılışı:
O,9 milimlik yumuşak tel kullandım. 8cm altı adet, 12 cm de ayrıca tel kesiyoruz. Daha sonra
ise pense yardımıyla şekillendiriyoruz. Ben telleri birleştirmede lehim yaptım ve üstüne sağlam olsun diye tekrar daha bir ince tel ile sardım.Kollar için teli Barbienin omuzunu ölçü alarak yaptım.
Tamamlama:
Huni ayak, gövde ve askı işlemleri bittikten sonra elimde olan DUPLI-COLOR (Email Spray Beyaz) Emaye boyası ile boyadım. 2 saat kurumaya bıraktım.(Boyama yapılmaya bilir.İsteğe bağlı benim elimde vardı boya kullandım.)

Kıyafeti sizin zevkinize kalıyor arzu ettiğiniz bir kıyafetle giydire bilirsiniz. Ben elimde olan şifon
fuşya kumaş ile elbise tasarlayıp elimde olan taş ile aksesuarını tamamlamış oldum. (Eminim dikiş bilen arkadaşlar daha mükemmel elbise dike bilirler ) Benden şimdilik bu kadar arkadaşlar umarım beğenirsiniz.

Sizlerin yorumları ve birbirinden değerli fikirleriniz benim için önemli ve değerli .Yazarsanız sevinirim.Güzellikler sizinle ve sevgili ailenizle olsun sevgiyle kalın.....








26 yorum:

evcilik dedi ki...

süper ya harikasınız,attığım o kırık dökük barbielere acıdım şimdi,acaba ortalıkta bulabilirmiyim?yoksa yenilerden birini kıracağım:))
çünkü bu haliyle daha kullanışlı..
sevgiler,selamlar.

Elifin Terazisi dedi ki...

Değerlendirme ve tasarlama ayrı bir keyif, ellerinize sağlık. Sevgiler:)

Unknown dedi ki...

Sevgili evcilik, güzel yorumunuz için teşekkürler. Sizde harkasınız.
Sevgiyle kalın...

Sevgili elifin terazisi, güzel yorumunuz için teşekkürler sevgiyle kalın...

!!! Şekerperisi !!! dedi ki...

Belgin hanımcım aynısını geçen gün alışverişe çıktığımda gördüm:) aklıma hemen sizin barbi1 geldi, şimdidi de gördüğüm o takı askısının aynısını yapmışsınız bile çok güzel olmuş ellerinize sağlık diyuorum...

sağlıcakla...

Unknown dedi ki...

Sevgili SerrpilTülin, hafızanızda yer almak beni çok mutlu etti :) teşekkürederim.

Segiyle kalın...

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Canım süper olmuş.Eline emeğine sağlık.Yapılışınıda yazdığın için ayrıca teşekkürler.
Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Segili Şanslı, diğer çalışmam da bu aşamaları çekememiştim.Yapılış aşamalarını özellikle koydum.Arzu eden arkadaşlar kendi takı askılığını ve masa notluğunu zevklerine göre yapıp kullana bilirler diye düşündüm. Umarım faydalı olmuştur.
canım ben teşekkür ederim segiyle kal.

Unknown dedi ki...

İZLERKEN YORULDUM BELGİNCİĞİM.NASIL BECERİKLİ NASIL USTASIN ELİNE,TASARLAMANA SAĞLIK.HARİKA BİŞEY OLMUŞ.İNAN HİÇ SABRIM YOK ARTIK ATIVERİYORUM ELİME NE GEÇERSE.BUNLARI GÖRÜNCEDE UTANIYORUM.

noyumberry dedi ki...

çook harika olmuş ellerinize sağlık :)
bende de malzemeler var vakit yok..
ama yapmaya çalışacağım..
sevgiyle kalın..

Unknown dedi ki...

Sevgili orgucuoyuncakcınine, çok teşekkürederim. Beni gururlandırdınız. Usta olan sizlersiniz asıl.

Segiyle kalın...

Zuhal'in Müzesi dedi ki...

Çok keyifli bir çalışma olmuş... Ellerinize sağlık..Fikir süper...

nazardeğmesin07 dedi ki...

Harika olmuş gerçekten maşallahınız var ellerinize emeğinize sağlık sevgiyle kalın:)

Yeşim dedi ki...

Çoook güzel olmuş ellerine sağlık Belgiciğim. Ne güzel bir fikir bayıldım. Çok seviyorum böyle aksesuarları :)

Unknown dedi ki...

Sevgli Noyumberry, güzel yorumunuz çin teşekkürler. Yaptığınızda bzimle paylaşın mutlu olurum.
Güzellkler szinle olsun sevgyle kalın...

sevgli İçimdeki Ekip, güzel yorumunuz içn teşekkürederm.Sevgiyle kalın...

Sevgili nazardeğmesin07, çok teşekkürederim sevgyle kalın....


Sevgili Yeşim, güzel yorumunuz çn teşekkürler. Sevgyle kalın..

Güzellikler sizinle olsun arkadaşlar.

elif şen dedi ki...

sağolasın arkadaşım takılarım sağsa soldaydı almayı düşünüyordum. masraftan yırttık:)

TAZE NANE dedi ki...

GÖZLERİNDEN IŞIK KALBİNDEN ALLAH SEVGİSİ EKSİK OLMASIN KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN...

Unknown dedi ki...

BECERİKLİ,HATIRNAZ,SEVGİ DOLU BELGİN KIZIM.SENİNDE KANDİLİN MÜBAREK OLSUN.BENİ HİÇ YALNIZ BIRAKMIYORSUN ALLAH DA SENİN BÜTÜN DUALARINI KABUL ETSİN.ÖPERİM ÇOK ÇOK

Unknown dedi ki...

Sevgili orgucuoyuncakcınine, nezaketinize teşekkürederim.
Bu güzel gecede allah her kulun duasını kabul etsin.

Sevgiyle kalın...

Elifin Terazisi dedi ki...

hayırlı kandiller dilerim:)

Yeşim dedi ki...

Canım kandilin mübarek olsun. Rabbim sevdiklerinle birlikte nice kandiller nasip etsin.

elif şen dedi ki...

Hayırlı kandiller arkadaşım.

Zeugma dedi ki...

Kandiliniz kutlu olsun sevgili Belgin..
Hayırlı geceler..

Sevgiler...

bahar yorgun dedi ki...

evrim geçirmiş resmen... hediye paketin tamamlandıysa fotosunu bekliyorum arkadaşım :)

Bucanni dedi ki...

Canım süpersin harika olmuş. ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Sevgili Bahar YORGUN, güzel yorumunuz için teşekkürler.

Sevgili Bucanni,canım çok teşekkür ederim.

Güzellikler sizinle olsun. Sevgiyle kalın...

Aydan dedi ki...

Bu çalışmayı çok aradım gerçekten ellerine sağlık harika olmuş.Birşey merak ettim.Bebeğin vucud kısmını tamamen alçıdan yapmak mümkün mü bi kalıp falan hazırlayabilir miyiz? Daha önce hiç alçı çalışması yapmadımda bu konuyla ilgili bir bilgim yok.Şimdiden teşekkürler...

Bookmark and Share